iranhfc

عمومی

iranhfc

عمومی

  • ۰
  • ۰

ستون 

هایی از فروغ و روشنایی بر فراز اسمان آلبرتا ۲۶ 

بهمن ۱۳۹۷ اخبار, جالب در سرمای دشوار و کولاک در کانادا موجب پیدایش ستون های تعجب آور نوروروشنایی در عرش شبکه‌های‌اجتماعی آلبرتا می شود . 

مهاجرت به کانادا

Dar Tanner، عکاس کارشناس در تصویب گردباد ها و دیگر مناظر ارگانیک شبانه، جزء اشخاص خوش شانسی بوده که توانسته یک پدیده عجیب و غریب به نام ستون های روشنایی را مشاهده کند و از رقص نوروروشنایی اسرار آمیز افق آلبرتا عکسبرداری کند . 


وی در گفتگو ای با رادیو CBC در ادمونتون گفت:”شما فقط باید در آنجا حضور داشته باشید تا این پدیده بی مثل را ملاحظه کنید .” 


Tanner ذکر کرد که پرتوهای نور سفید، ارغوانی و صورتی عرش آلبرتا را در هنگام صبح پوشانده بود . گاهی تایم ها آن ها تا نصفه های شبکه های مردمی و وقتی که مردم می خوابند، شکل نمی گیرند، بلکه به نظر می آیند که این پرتوها مربوط به بشقاب پرنده ها یا این که نورهای بیگانه می باشند . 


او می گوید در حالی که این ستون های نوری پدیده چندان نادری نیستند، اما تعداد پاره ای از مردمان این بخت را پیدا می کنند که آنان را ببینند . گهگاه این ستون ها دارنده رنگ های مختلفی می باشند که بستگی به مرجع نوری دارد که از آنجا می آیند؛ به طوری که ممکن میباشد به رنگ های آبی، نارنجی، صورتی و یا زردرنگ چشم شوند . 


آینه 

های کوچک ستون های نوری که در وضعیت جوی سرد نمایان می شوند و به نظر می برسد از زمین منشاء می گیرند، در واقع در اثر منعکس شدن نوروفروغ ارگانیک یا مصنوعی از بلورهای یخ کوچک و زیادی که در هوا آویزان میباشند تولید می شوند و سبب ساز ایجاد درخشش رنگ ها در آسمان می گردند . 


در دمای انجماد، کریستال های یخی مثل آینه های کوچکی عمل می کنند و روشنایی را از زمین به صورت ستون های نوری به سمت ما رفلکس می دهند . آنها معمولا وقتی صورت می گیرند که کریستال های یخ کافی در جو وجود دارا‌هستند . 


ستون های نوری صبح هنگام در آلبرتا هر کسی را به خویش جذب می کند .ستون 

هایی از نور بر فراز افق آلبرتا 

Dar Tanner در فیسبوک خویش متن است:”این عکس از افق شهر Blackfalds در آلبرتای مرکزی در ساعت 4:57 صبح گرفته شد . در حالی که دمای هوا 30 رتبه سانتی گراد زیر صفر بود اما دمای باد سرد به منفی 42 جایگاه سانتیگراد می رسید . سرمای هوا در حدی بود که چه بسا با پوشیدن سه دست لباس گرم، گشوده نیز به طور کامل قابل احساس بود . با این حال توانستیم طی چندین دقیقه این پدیده عجیب را با دوربین شکار کرده و به ثبت برسانیم .” 


Tanner همینطور یک ساعت پیش از عکسبرداری از اسمان Blackfalds، یک عکس از ستون های نوری که عرش شهر Lacombe را فرا گرفته بود در پست خود به اشتراک گذاشت . 


اگر چه سرمای شدید هوا ممکن هست صدمات و فساد هایی در پی داشته باشد، اما حداقل چنین پدیده های بی نظیری را به ارمغان می آورد . 

  • ۹۷/۱۱/۳۰
  • iranhfc iranhfc

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی