iranhfc

عمومی

iranhfc

عمومی

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همانگونه که کلیه ی ما می‌دانیم داشتن یک منوی وسوسه انگیز در کنار تجهیزات فست فود مطلوب میتواند دقت مشتریان زیادی را به شما جلب نماید پس با ما همپا باشید تا در مورد خط مش اندازی فست فود و ۸ نوشیدنی گرم فست فودها برای زمستان سخن کنبم .

راه اندازی فست فود

خط مش 
اندازی فست فود و 8 نوشیدنی گرم فست فودها برای زمستان راه و روش 
اندازی فست فود و ۸ نوشیدنی گرم فست فودها برای زمستان 
چای 
شیر معمولی این نوشیدنی فست فودی فراوان بی آلایش تر از آن چیزی که تصور می نمایید فراهم می شود . فقط کافی هست گیاهان معطر خرد شده، چوب دارچین، زنجبیل و شیر را با هم بجوشانید و یک چای کیسه ای نیز به آن بیش تر کنید و اذن بدهید همه مواد ۱۰ دقیقه با هم دم بکشند .

شیوه 
تهیه 
بازه 
فراهم سازی: ۵ دقیقه مواد 
اضطراری برای تهیه ۴ فنجان ۸ 
دانه هل، ۸ عدد میخک، ۴ دانه فلفل سیاه، ۲ عدد چوب دارچین، یک تکه کوچک زنجبیل تازه، ۲ فنجان شیر، ۴ عدد چای کیسه ای، ۸ قاشق چای خوری شکر ( بسته به ذائقه) 
فرایند 
فراهم سازی – هل و میخک و دانه های فلفل را بکوبید . 
– تمامی مواد را همراه با چوب دارچین، زنجبیل، شکر و دو فنجان آب حرارت دهید تا جوش بیاید . آن گاه حرارت را خاموش کنید و چای های کیسه ای را درون آن قرار دهید و اجازه بدهید به برهه زمانی ده دقیقه دم بکشد .

شربت 
سیب معطر و گرم شربت سیب را همپا با پوست پرتقال و زنجبیل بجوشانید تا یک نوشیدنی خوش بو و خوش مزه داشته باشید .

نحوه 
تهیه 
بازه زمانی 
مهیا سازی: ۳۵ دقیقه مواد 
لازم برای ۸ نفر یک 
عدد پرتقال، شربت سیب نیم لیتر، ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۵ عدد توت (از هر نوع)، ۶ عدد میخک، کمی پودر جوز هندی، یک تکه کوچک زنجبیل تازه (ریز خرد شده)، ۸ چوب دارچین 
مراحل 
مهیا سازی – پوست پرتقال را رنده کنید . 
– در یک طرف میانگین همه مواد را بریزید و روی حرارت قرار دهید . مراقب باشید نجوشد . فقط برای ۳۰ دقیقه سوای درپوش کلیه مواد موجود در ظرف را حرارت دهید .

شکلات 
داغ معطر مکزیکی اندازه بسیار کمی پودر فلفل چیپتول مکزیکی و دارچین را به شکلات داغ اضافه نمایید تا یک نوشیدنی گرم و خوش عطر داشته باشید .

طرز 
تهیه 
دوران 
مهیا سازی: ۵ دقیقه 
مواد 
لازم برای ۱ نفر یک 
بسته شکلات داغ، دو نوک انگشت پودر فلفل چیپتول ، دو نوک انگشت پودر دارچین، ۲ قاشق غذاخوری خامه شیرین زده شده مراحل 
فراهم سازی – شکلات داغ را مطابق امر العمل روی بسته آماده فرمائید . 
– نیمی از آن را با فلفل چیپتول و نیمی دیگر را با دارچین مخلوط فرمائید . 
– بعد از آن با هم ادغام نمائید و روی آن خامه زده گردیده را قرار دهید . 
– روی آن را با دارچین و پودر فلفل تزیین نمایید .

نوشیدنی 
شیر و تخم مرغ برای صرفه جویی در بازه زمانی می توانید شیر و تخم مرغ را در همزن با یکدیگر ترکیب نمایید و این نوشیدنی سنتی را تهیه کنید .

روش 
تهیه 
بازه زمانی 
مهیا سازی: ۲۰ دقیقه 
مواد 
ضروری برای ۴ نفر دو 
فنجان خامه مالامال چرب، نصف فنجان شکر، یک چهارم قاشق چای خوری پودر جوز هندی، ۴ تخم مرغ بزرگ پروسه 
فراهم سازی – در یک ظرف خامه و شکر و پودر جوز هندی را مخلوط نمائید و روی حرارات ملایم قرار دهید تا گرم شوند . 
– تخم مرغ را در ادغام کن به بازه ۱ دقیقه با به دور ملایم بزنید و در به عبارتی دوران کم قلیل خامه را طولانی تر نمائید و به دوران ۳۰ ثانیه دیگر بزنید . به همان رخ گرم نوشیدنی را سرو نمایید . 
نوشیدنی 
کران بری این نوشیدنی واقعا ساده تهیه و تنظیم می شود . فقط کافی می باشد شربت کران بری را هم پا با دانه های تازه کران بری گرم نمایید .

طریق 
تهیه 
بازه 
آماده سازی: ۲۵ دقیقه 
مواد 
واجب برای ۴ نفر یک 
و نیم فنجان شربت کران بری، نصف فنجان شکر، ۲ عدد چوب دارچین، تعدادی عدد کران بری مراحل 
مهیا سازی – در یک ظرف مناسب سربت کران بری، شکر و دارچین را ترکیب نمایید و به زمان ۱۵ دقیقه حرارات دهید تا گرم شوند . 
– شربت فراهم شده را در ظرف مطلوب بریزید و دانههای کران بری را به آن بیشتر فرمایید . 
شکلات 
گرم همراه با شیر مالت و مارشملو یک مزه جدید را با این نوشیدنی تجربه نمایید . به شکلات داغ، شیر مالت و مارشملوی حرارت داده گردیده اضافه نمایید .

نحوه 
تهیه 
بازه 
مهیا سازی: ۵ دقیقه 
مواد 
واجب برای ۱ نفر یک 
بسته شکلات داغ، ۳ تکه مارشملو، ۳ قاشق غذاخوری شیر مالت پروسه 
آماده سازی – مارشملوها را حرارت دهید و آماده فرمائید . 
– شکلات داغ را مطابق فرمان العمل روی بسته آماده کنید . 
– شکلات داغ را با شیر مالت ادغام نمایید . 
– نوشیدنی را درظرف مناسب بریزید و مارشملوها را روی آن قراردهید .

شکلات 
گرم همراه با نعنا یک اسکوپ از بستنی شکلاتی نعنایی را به هات چاکلت بیش تر فرمائید و از طعم طبیعی آن لذت ببرید . می توانید به جای بستنی شکلاتی نعنایی، از کمی بستنی و شکلات کاکائویی نعنایی به کار گیری فرمائید .

نحوه 
تهیه 
بازه زمانی 
مهیا سازی: ۵ دقیقه 
مواد 
حتمی برای ۱ نفر یک 
بسته شکلات داغ، یک چهارم فنجان بستنی نعنایی کاکائویی، نعنای تازه روند 
مهیا سازی – شکلات داغ را مطابق امر العمل روی بسته آماده فرمائید . 
– بستنی را داخل آن قرار دهید و با برگ نعنا تزیین فرمایید .

نوشیدنی 
کاکائو تهیه و تنظیم این نوشیدنی زیاد بی آلایش می باشد . صرفا کافی می باشد کاکائو یا این که شکلات کاکائویی نصفه تلخ را با شیر ترکیب کنید و گرم فرمائید .

شیوه 
تهیه 
بازه زمانی 
آماده سازی: ۵ دقیقه 
مواد 
واجب برای ۸ نفر شیر 
به اندازه ۸ فنجان، کاکائو به مقدار لازم پروسه 
فراهم سازی – شیر را با حرارت ملایم گرم فرمایید و به میزان یک چهارم فنجان برای ۸ فنجان شیر به آن پودر کاکائو طولانی تر فرمایید . باز نیز یه خرده حرارت دهید تا کاکائو به نیکی و به صورت یکنواخت در شیر حل شود . نوشیدنی را به به عبارتی شرایط گرم سرو فرمائید .

  • iranhfc iranhfc
  • ۰
  • ۰

در این مقاله کارایی داریم در مورد مزایا و معایب فست فود ها و این که تعیین قابل قبولی برای یک وعده غذایی به شمار می روند یا این که نه کلام کنیم .امروزه در هر جایی از جهان مردمان فست فود ها را می شناسند . آن ها برای صرف یک وعده غذایی یا این که داشتن یک قرار صمیمانه یا این که خانوادگی به فست فودها می فرایند و از تناول کردن غذا همپا با دوستان و اعضای خانواده لذت می مارک . غذاهای فست فودی نیز غذاهای خوش مزه ای میباشند که علاوه بر آن که سرعت بالا و سهل و آسان تهیه و فراهم می شوند، طعم و طعم خوب و دلپذیری هم دارند .

راه اندازی فست فود

مزایا 
و معایب فست فود ها: فست فود بله یا این که خیر مزایا 
و معایب فست فود ها: فست فود بله یا این که خیر 
فست فودها را همه می شناسند؛ انواع پیتزا، همبرگر، ساندویچ های گرم و سرد و چه بسا انواع ماکارونی و خوراک هایی که همه آن ها به نوعی بازه زمانی پاره ای برای فراهم سازی نیاز دارا هستند . بر پایه تحقیقات انجام گردیده در آمریکا از هر چهار نفر، یک نفر در روزفست فود مصرف می کند . بر اساس نتایج به دست آمده در همان پژوهش ها مشخص گردیده که ۵۲درصد از اشخاصی که فست فود مصرف می کنند، آن را غذایی آسوده و سرعت بالا می دانند و دقت چندانی به تندرست یا ناسالم بودن آن ندارند، چرا که مورد اولیه یعنی راحتیو صرف بازه کم، برای آن‌ها در اولویت می باشد .

امروزه با گسترده شدن انواع فست فود فروشی ها، از هر مارک و از هر نوع، دیگر استعمال از فست فود برای تعداد زیادی از مردمان به تیتر قسمتی از معاش روزانه محسوب می شود .

اما کارشناسان همواره تلاش می نمایند در مورد استفاده از غذای سلامت اطلاع رسانی داشته باشند . همان طوری که در مسئله استفاده از فست فودها نیز مدام این نکته بیان شده می‌باشد که بعضی از فست فودها ضررهای بخش اعظمی برای سلامتی شخصی به همپا دارا‌هستند . چه بسا کارشناسان همواره یاد‌آوری می نمایند که ضررهای مصرف فست فود برای خردسال ها و نوجوانان بسیار بیش تر از بزرگسالان است . البته در غایت خود افراد مصرف کننده می باشند که در موضوع مصرف این جور غذاها می بایست تصمیم گیری کنند . مصرف بالای فست فود در سراسر عالم گویای این مقاله می باشد که علی رغم لحاظ کارشناسان مبنی بر ناسالم بودن برخی فست فودها و مضر بودن مصرف زیاد آن ها، اما باز هم این غذاهای پر سرعت و خوش طعم رده ویژه ای در برنامه غذایی مردم دارا هستند و روز به روز نیز بر تعداد طرفداران آن ها افزوده می شود .

امروزه ولی چندین از فست فودها معروف و تعالی سعی بر آن دارا‌هستند که منوی خود را به سمت سلامت تر شدن پیش ببرند . آن ها با بیشتر کردن غذاهاهی سلامت خیس به منوی خود کارایی می نمایند تا جوابگوی سلایق مختلف مشتریان باشند و حتی اشخاصی را جذب کنند که معتقتدند فست فودها غذاهای تندستی نیستند .

در این مطلب می خوا هیم یکسری از مزایا و معایب فست فود را برای شما ابلاغ کنیم تا شما بتوانید بهتر در موضوع این غذاهای خوش مزه تصمیم بگیرید .

مزایای 
فست فود 
صرفه 
جویی در زمان یک عدد از عوارض تعیین فست فود به جای رفتن به رستوران یا این که پختن غذا در منزل این میباشد که فست فودها سریع و در زمان کمی فراهم می شوند . در این عصر که دوره صنعت و سرعت میباشد بازه زمانی کمی برای طعام میل کردن و طعام پختن در کنار انجام دیگر عمل های روزانه باقی می ماند . به همین دلیل میباشد که فست فودها بهترین انتخاب غذایی به شمار می پروسه . یک غذای خوش مزه که در مدت کمی هم آماده میل کردن است .

راحتی 
انقطاع از پر سرعت و آسان و خوش مزه بودن فست فودها، یک عدد دیگر از کارداران محبوبیت آن ها، در دسترس بودن آن هاست . امروزه دیگر در هر کناره و کنار شهر و در هر خیابانی می توان یک فست فود فروشی پیدا کرد . دیگر نیازی نمی باشد در مدت گرسنگی یا این که بازه صرف وعده های غذایی به دنبال پیدا کردن رستوران باشید و یا این که بخواهید طاقت نمائید تا به منزل برسید . تنها کافی می‌باشد نگاهی به فضا خیابان یا جایی که می باشید بیاندازید تا بتوانید به راحتی یک فست فود فروشی با غذاهای آماده و خوش طعم پیدا نمائید .

داشتن 
غذاهای سالم امروزه دیگر غذاهای فست فودی صرفا به همبرگرو ساندویچ و پیتزا محدود نمی شوند . فست فودهای معذوف با بیشتر کردن اشکال غذاهای سالم و موثر کارایی می کنند تا مشتریان خویش را حفظ کنند . شما می توانید یک سالاد تهیه گردیده از سبزیجات و میوه های جدید را نیز در یک فست فود میل نمائید و حقیقتا از تناول کردن یک غذای تندرست و در عین حالا خوش طعم لذت ببرید .

تولید 
مجال های شغلی فست فود از به عبارتی برهه زمانی پیدایش مجال های شغلی فراوانی برای اشخاص متعدد به وجود آورده است . چه بسا بسیاری از علم آموزان آمریکایی با فعالیت کردن در فست فودها توانسته اند کسب درآمد داشته باشند .

معایب 
فست فود 
غذای 
ناسالم ارائه غذای ناسالم یکی از مطرح ترین و شناخته شده ترین معایب فست فود می باشد . ناسالم بودن فست فودها به عامل داشتن نمک دوچندان و نیز چنین چربی های غیر اشباع می‌باشد . به همین برهان می‌باشد که نباید بیش از اندارزه از فست فودها استفاده نمود .

ساخت 
چاقی طبق بررسی های انجام شده استعمال از فست فود در کودکان سبب ساز ایجاد چاقی می شود . ولی در بزرگسالان هم چاقی ناشی از مصرف فست فود وجود داراست اما در کودک ها به برهان این که بروز چاقی ممکن است سبب ساز شود که آن‌ها نتوانند مسیر معمول زندگی را طی کنند، این مورد زیاد مهم تر میباشد .

کاهش 
زمان غذا تناول کردن در خانه غذا میل کردن در خارج از منزل و در فست فودها منجر گردیده که امروزه افراد خانواده برهه زمانی کمتری را در کنار یکدیگر بگذرانند . زمان خوراک تناول کردن در عده خانواده هنگامی می‌باشد که اعضای خانواده در کنار یکدیگر عده می شوند و این قضیه بر تندرست خانواده زیاد تاثیر گذار است . ولی امروزه با ارتقاء فرهنگ به کارگیری از فست فودها این زمان در بسیاری از خانواده ها در درحال حاضر کاهش و از در بین رفتن میباشد .

مشکلات 
کاری در بعضا موردها چشم می شود که اشخاصی که در فست فودها یا این که در شغل ها دارای ارتباط به آن در اکنون فعالیت هستند، امنیت شغلی ندارند . برای مثال بیمه نمی شوند و یا حقوق کافی دریافت نمی نمایند .

علی رغم همگی این مزایا و معایبی که در مسئله فست فود بیان شد، فست فودها امروزه دیگر منتخب از تمدن تغذیه ای ما محسوب می شوند . در غایت این ما هستیم که بایستی تغذیه ای صحیح برای داشتن یک زندگی سالم را گزینش کنیم .

  • iranhfc iranhfc
  • ۰
  • ۰

فواید 

و خاصیت تخمه کدو 

تخمه کدو به انگلیسی (pumpkin seed)، که به عنوان pepita نیز شناخته می شوند دارای مقدار ی کوچک و مالامال از مواد مغذی با ارزش برای سالمی می باشند . میل کردن فقط میزان کمی از آنها می تواند میزان قابل توجهی از چربی های سالم، منیزیم و روی مورد نیاز شما را آماده نماید . 




فواید 

و خاصیت تخمه کدو 

فواید 

و خاصیت تخمه کدو خام 

تخمه کدو تنبل و تخمه کدو حلوایی حاوی اندازه زیادی آنتی اکسیدان و اندازه قابل توجهی از اسیدهای چرب اشباع نشده، پتاسیم، ویتامین B2 و فولات می باشد . 




تفاوت 

کدو تنبل و کدو حلوایی 

کدو تنبل میوه‌ ای است به رنگ نارنجی رنگ ولی کدو حلوایی شیرین و به رنگ زردرنگ یا نارنجی رنگ می‌باشد و یک طرف آن بزرگتر و پهن خیس از طرف دیگر می باشد، تخمه کدو از هر دو جور این کدو ها به دست می آید . 




طبع تخمه کدو سرد و خیس می باشد . امروزه تخمه کدو را به چهره تخمه کدو ناپخته و یا این که تخمه کدو بوداده مصرف می کنند . 




خواص 

تخمه کدو برای پوست صورت 

تخمه 

کدو برای مرطوب کردن پوست 

تخمه کدو دارنده اسیدهای چرب اشباع نشده مثل امگا 3 می باشد که پوست را مرطوب نگه می دارا‌هستند . 




یک فنجان تخمه کدوی آسیب شده، یک عدد تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری کره را با هم ادغام کرده و بر روی پوست بمالید، 10 تا 15 دقیقه بگذارید تا خشک شود و آن گاه با آب سرد بشویید . 




تخمه 

کدو برای آکنه و جوش صورت 

تخمه کدو مقادیر بالایی روی داراست که برای درمان جوش صورت، آکنه و جای جوش مناسب می باشد . 


یه خرده تخمه کدو را پودر کرده و با آب ترکیب نمایید و بنوشید . 




تخمه 

کدو برای درمان زخم 

تخمه کدو تنبل حاوی مقادیر بالای روی و ویتامین A می باشد که برای معالجه آسیب مناسب می باشد . 




تخمه 

کدو برای جوانسازی پوست 

مصرف تخمه کدو چروک پوست رخ را از فی مابین برده و سبب ساز جوان سازی پوست می شود . 




تخمه 

کدو برای سرطان پوست 

امگا -3 جان دار در تخم کدو ی تواند برای پیشگیری و معالجه سرطان پوست اثرگذار باشد . 




خاصیت 

تخمه کدو برای گیسو سر 

تخمه 

کدو برای ریزش موی و پرورش مو 

تخمه کدو تنبل دارای مقادیر بالایی آهن می باشد که برای پرهیز از ریزش مو شوند و افزایش رشد مو موءثر می باشد . 




روغن تخمه کدو را بر روی پوست رمز و گیسو های خویش بمالید، بگذارید یک شبکه‌های‌اجتماعی بماند و سپس بشویید . 




تخمه 

کدو برای شوره سر 

روی جان دار در تخمه کدو برای درمان شوره سر موثر می باشد . 


روغن تخمه کدو را بر روی پوست راز و موی های خود بمالید، بگذارید یک شبکه های اجتماعی بماند و بعد بشویید . 




فواید 

تخمه کدو برای لاغری و کاهش وزن 

چربی های جان دار در تخمه کدو می توانند متابولیسم بدن را ارتقاء دهند، مقدار تعادل هورمونی را حفظ نمایند و همینطور منجر کاهش اشتها و در نتیجه لاغری و کاهش وزن شما شوند . 




مصرف یک مشت تخمه کدو صبح ناشتا می تواند برای کاهش وزن مطلوب باشد . 




تخمه 

کدو چاق کننده است؟ 

مصرف بیش از حد تخمه کدو می تواند برای افرادی با عمل کم چاق کننده باشد . 




خاصیت 

تخمه کدو برای زنان باردار و جنین در مدت بارداری 

آهن دوچندان جانور در تخمه کدو برای معالجه کم خونی در زنان حامله موءثر است و هیچ شواهدی علمی وجود ندارد که مصرف تخمه کدو در زمان بارداری و شیردهی برای زنان مضر باشد با این وجود بهتر میباشد که در مصرف تخمه کدو در زمان بارداری و شیردهی خودداری فرمایید و یا این که حتما با پزشک معالج خویش هم مشاوره نمایید . 




دانه های کدو تنبل حاوی پروتئین و آهن دوچندان می باشند و می توانند برای نوزادان نیز اثر گذار باشند البته ممکن می باشد سبب معده درد، استفراغ و چه بسا اسهال در آن ها شود . 




خواص 

دارویی درمانی تخمه کدو تنبل و کدو حلوایی 

فواید 

تخمه کدو برای مردان 

تخمه کدو مبداء غنی از روی بوده که به بهبود کیفیت اسپرم و ارتقا اندازه باروری مردان کمک می کند، علاوه بر این تخمه کدو تنبل دارنده آنتی اکسیدان و بقیه مواد مغذی می باشد که سطح تستوسترون در مردان را ارتقاء داده و سبب ساز بهبود تولید مانند مردان می شود . 




فواید 

و خواص تخمه کدو برای پروستات 

پژوهش ها نشان داده که تخمه کدو نشانه ها هیپرپلازی خوش خیم پروستات یا این که وضعیتی که در آن غده پروستات بزرگ گردیده و می تواند سبب مشکل ها ادراری شود را کاهش می دهد . همچنین محققان می گویند که که مصرف تخمه کد می تواند به معالجه بیماری های مثانه یاری نماید . 




خاصیت 

تخمه کدو خام برای دیابت و قند خون دیابتی ها 

مطالعات نشان داده که منیزیم جان دار در تخمه کدو می تواند قند خون را کاهش دهد و به کنترل قند خون افراد دچار به دیابت مدل دو کمک نماید . 




پیشین از مصرف تخمه کدو خوبتر می باشد با پزشک متخصص مشورت کردن نمایید . 




فواید 

تخمه کدو نپخته برای معده و دستگاه گوارش 

مصرف اندازه مطلوب تخمه کدو می تواند برای معالجه اسید معده، ریفلکس معده، سوزه سردل و معده درد موءثر باشد . 




خواص 

تخمه کدو برای کبد و کبد چرب 

تخمه کدو تنبل غنی از چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها می باشد که برای سلامت کبد موثر می باشد، ترکیب تخمه کدو و تخم کتان برای درمان کبد چرب موثر می باشد . 


راه اندازی فست فود


تخمه 

کدو و سنگ کلیه 

تخمه کدو از تجمع مواد سمی در تمامی که سبب ساز تولید سنگ همگی می شوند دوری کرده و می تواند برای درمان سنگ همه اثرگذار باشد . 




تخمه 

کدو، فشار خون، کلسترول خون و قلب 

تخمه کدو تنبل منشاء نیکی از آنتی اکسیدان ها، منیزیم، روی و اسیدهای چربی می‌باشد که می تواند به کاهش فشار خون و کلسترول بالا یاری کرده و از بیماری قلبی پیشگیری نماید . 




مطالعات نشان می دهد که آنزیم نیتریک اکسید مو جود در روغن تخمه کدو می تواند منجر به اثرات مثبت بر روی سلامت قلب شود، نیتریک اکسید عروق خونی را بهبود بخشیده، جریان خون را بالا می برد و خطر ابتلا به انسداد شریان ها را کاهش دهد . 




مزایای 

تخمه کدو در بدنسازی 

تخمه کدو غنی از چربی اشباع نشده، فیبر و مواد مغذی شامل منیزیم و اسیدهای آمینه می‌باشد که به افزایش تراز تستوسترون امداد می کند . تخمه کدو همینطور دربردارنده اسید آمینه لوسین هست که برای کاهش چربی تن اثرگذار بوده و بنابراین یک کامل کننده غذایی دوست داستنی برای بدنسازی در در بین ورزشکاران و بدنسازان می باشد . 




خواص 

روغن تخمه کدو 

روغن تخمه کدو تنبل و تخمه کدو حلوایی حاوی اسید لینولئیک و اولئیک می باشد که برای سالم همگی و قلب مفید است . 




روغن تخمه کدو تنبل برای بهبود اخلاق و خو و معالجه افسردگی اثر گذار می باشد . 


روغن تخمه کدو برای ارتقا پرورش مو موثر میباشد . 




روغن تخمه کدو به کاهش فشار خون و کلسترول خون کمک کرده و از بیماری های قلبی دوری می نماید . 




روغن تخمه کدو به کاهش برخی از علامت ها یائسگی نظیر گرگرفتگی، درد مفاصل و سردرد یاری می نماید . 




خواص 

تخمه کدو مرمری 

از گزاره تخمه های آجیلی و با ارزشی که امروزه به میزان قابل توجهی به فروش می رسد، تخمه کدو مرمری می باشد . این کالا بر بر خلاف بیشتر تخمه های دیگر، در مرزو بوم ما کشت نشده و همه ساله در حجم انبوهی به کشور ایران وارد می گردد . 




از جمله خواص درمانی ارزشمندی که می توانید برای این تخمه نام برد، یاری به درمان بیماری دیابت، ارتقاء استحکام استخوان ها و همچنین ارتقا ایمنی بدن می باشد . 




خواص 

تخمه کدو گوشتی 

تخمه های کدو گونه های مختلفی دارند که از جمله مرغوب ترین آن ها، جور تخمه کدو گوشتی میباشد . شهرستان خلق در استان آذربایجان غربی، مرکز اصلی کشت این متاع بوده و تمامی سالانه علاوه بر عرضه به سراسر کشور، به کشورهای مجاور هم صادر می گردد . 




دلایل 

و مضرات تخمه کدو حلوایی و کدو تنبل 

زیاده روی در مصرف تخمه کدو ممکن می‌باشد باعث عوارضی از پاراگراف معده درد، سو هاضمه، تجمع گاز در روده ها، اسهال و یبوست و افزایش تهاجم ها میگرنی و کاهش شدید فشار خون در کسانی که داروی فشار خون مصرف می کنند، شود . 




همچنین احتمال واکنش های آلرژیک نظیر سردرد، سرفه و تنگی نفس در افراد حساس به تخمه کدو تنبل و کدو حلوایی وجود دارااست . 




کالری 

و ارزش غذایی تخمه کدو تنبل و کدو حلوایی 

کالری 

: 446 

فیبر 

: 18 گرم 

کربوهیدرات 

: 54 گرم 

پروتئین 

: 19 گرم 

چربی: 

19 گرم 


  • iranhfc iranhfc
  • ۰
  • ۰

کیک 

خرمالو خرمالوی 

فیله و خرد گردیده 2 پیمانه آرد 

½1 پیمانه گردوی 

خردشده 1 پیمانه شیر 

¾ پیمانه شکر 

½ پیمانه کره 

ذوب شده ½ پیمانه تخم 

مرغ 4 عدد دارچین 

2 قاشق چایخوری وانیل 

1 قاشق چایخوری چاشنی 

پای سیب 1 قاشق چایخوری جوش 

شیرین 1 قاشق چایخوری بکینگ 

پودر 1 قاشق چایخوری زنجفیل 

1 قاشق چایخوری جوز 

هندی رنده گردیده ½ قاشق چایخوری نمک 

½ قاشق چایخوری خامه 

زده شده به مقدار دلخواه 

شیرینی 

راه اندازی فست فود

خانگی 

طرز 

تهیه و تنظیم کیک خرمالو خرمالو را پوست کنده و خرد فرمایید تا 2 واحد اندازه گیری شود . 

بی داد می کرد را روی 200 سکو سانتی‮گراد گرم نمائید . در کاسه‮ای بزرگ، خرمالو، تخم مرغ، کره، شیر و وانیل را ترکیب فرمایید . 

در کاسه‮ای دیگر آرد، شکر، بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و ادویه ها را ترکیب نمائید . 

مواد خشک را در 3 مرحله به مواد تر طولانی تر فرمائید و در هر تراز مواد را کاملاً هم بزنید تا خوب مخلوط شوند . 

گردو را طولانی تر فرمایید . 

در ظرف شیشه‮ ای مربع شکلی که به آن کره مالیدید، کیک را فریاد میزد 002 جایگاه سانتی‮گراد بپزید (حدود 05 دقیقه) . 

روی کیک کمی خامه زده شده قرار داده و سرو کنید . 

کیک 

خرمالو نکات 

تکمیلی در زمینه کیک خرمالو کیک 

خرمالو بخشی از کیک و شیرینی - گونه های کیک می‌باشد بازه زمانی 

مهیا سازی مواد نخستین و مورد نیاز آن حدودا 30 دقیقه و بازه پخت و انتظار آن در حدود 50 دقیقه می باشد . 

کیک خرمالو را می توانید در وعده دربین وعده - دسر - سرو نمایید . 

اعتنا کنید میزان مواد نخستین و دستور تهیه برای 8 نفر مناسب هست . 

  • iranhfc iranhfc
  • ۰
  • ۰

کاهو یک عدد از صیفی جات پرطرفدار و یک ماده مغذی سرشار از فیبر می باشد . البته می تواند به آسانی تازگی و تازگی خویش را از دست داده و بی‌مزه و وخیم شود . در این مطلب به نکاتی برای شستشو و نو نگهداشتن کاهو خوا‌هیم پرداخت . 

راه اندازی فست فود


به طبع شما نیز زرد، پژمرده شدن یا این که آب آوردن برگ‌های کاهو آن‌گاه از شسته شدن را تجربه کرده‌اید . کاهوی زردرنگ و پژمرده، مورد مناسبی برای تهیه و تنظیم گونه های سالاد و دورچین غذاها نمی باشد . علاوه بر ظاهر کاهو، رطوبت یخچال و یا این که دمای نامناسب، باعث فاسد شدن کاهو در مدت کوتاه‌تری می گردد . پس در صورتیکه تندستی و ظواهر میز شام برای‌تان اهمیت دارد، کمی دوران بگذارید و با مطالعه این مطلب، کاهو را برای بازه زمانی بیشتری نو نگهداری فرمائید . 


راه و روش 

جدید نگهداشتن کاهو 

ترفندهای 

جدید نگهداشتن کاهو کاهوی جدید را درست گذشته از سرو فراهم فرمایید . کاهوی تازه میتواند با رنگ و تازگی خاصی که دارد طعم لذت بخش خوبی داشته باشد . 


در هر فنجان، برگ کاهو صرفا هفت کالری وجود دارااست که میتوانید آن را سوای نگرانی از وجود کالری، چربی و یا کلسترول مصرف کنید . 




راه و روش 

شستشوی کاهو یک نکته‌ی ضعیفی که ممکن هست شما نتوانید پیش بینی فرمایید این است که ممکن می‌باشد برگ‌های کاهو را پوششی از ماسه و سنگ ریزه در بر گرفته باشد که شما بایستی گذشته از برش زدن در هنگام شستشو به این قضیه توجه فرمائید تا بتوانید یک سالاد لذیذ تهیه فرمائید . 


√ برگ‌های کاهو را از یکدیگر انقطاع فرمایید . هر دو تا برگ به راحتی از قسمت سر انقطاع میشود . هر برگی را که جدا کرده‌اید در باطن صافی بگذارید . 


√ در مقدمه یک توشه کاهو را برای رفع گل و لای و کاهش آلودگی از باکتری‌ها بشویید . 


√ سپس 1 فنجان سرکه سپید را با 2 فنجان آب سرد در یک کاسه گرانقدر ادغام نمایید . اذن دهید کاهو به زمان 10 دقیقه در محلول سرکه خیس بخورد و بعد از آن به آرامی آن ها را به صافی منتقل نمایید . 


راه و روش 

نو نگهداشتن کاهو 

خشک 

کردن کاهوی شسته شده کاهوی شسته شده و خشک شده را در کیسه های پلاستیکی محفوظ از هوا، بسته‌بندی کرده و در یخچال فریزر به مقطع یک هفته محافظت فرمایید . 


√ برگ‌های کاهو را با آب سرد بشویید . آن ها را مرتباً جنبش دهید و آب را با فشار بر روی آن‌ها اسپری کنید . برگ‌ها را درون صافی خوب جنبش دهید تا آب مازاد آن ها بیرون شود . 


√ دو لایه حوله‌ی کاغذی روی میز آشپزخانه پهن نمائید . اکنون برگ‌های کاهو را به حوله کاغذی منتقل کنید . آن‌ها را به فیس لایه های جدا قرار دهید . 


√ روی برگ‌ها را نیز با حوله‌ی کاغذی دیگری بپوشانید تا به آرامی آب آن گرفته و تا جایی که ممکن هست کم آب شود . 


√ اکنون برگ‌های شسته گردیده و کم آب شده‌ی کاهو را با قیچی آشپزخانه ببرید . قسمت‌های قهوه‌ای شده را ببرید و بدور بریزید . برگ‌های باقی مانده را برش‌های کوچک زده و درون ظرف مورد نظر بریزید و سالادتان را صحیح نمایید . 




تازه 

نگداستن کاهو شسته شده بخش اعظم مردم میبینند پس از این که کاهو را شستند و ذخیره کردند، کاهو شل شده و رنگ آن قهوه‌ای می گردد . 

شما میتوانید با یکسری رویکرد بی آلایش از تولید چنین امری پیشگیری کنید: 

√ حمل و نقل مطلوب و ذخیره سازی برگ کاهو به حفظ تازگی و تازگی آن و خودداری از آلودگی‌های میکروبی امداد می‌نماید . 


√ کاهو را نو بخرید . شما می توانید کاهوی نو را از فروشگاه یا مغازه‌های که محصول ها مرغوب دارند، تنظیم فرمایید . 


√ بسته بندی مناسب گزینش کنید . کاهو را پس از خرید به سادگی در یک حوله کاغذی مرطوب بپیچید و آن را در کیسه‌ی پلاستیکی قرار دهید و بعد از آن برای ذخیره سازی آن را در کشوی یخچال فریزر بگذارید . 


√ هنگامی که کاهو را آماده می‌سازید حتماً آن را با آب خیلی سرد بشویید . این عمل به ماندگاری بخش اعظم آن کمک میکند . 


بهتر میباشد یک‌سری تکه یخ و کمی نمک در آب ریخته و کاهو را مدتی در آن خیس فرمایید و آن‌گاه آب بکشید . 


√ کاهوی شسته شده و کم آب شده را در کیسه های پلاستیکی محفوظ از هوا، بسته‌بندی کرده و در یخچال به دوران یک هفته حفظ نمایید . 


رویکرد 

جدید نگهداشتن کاهو 

توصیه 

√ در صورتیکه شما نمی‌خواهید در حالا حاضر از کاهوها به کارگیری کنید، خوب تر میباشد که برگ‌ها را برش نزنید زیرا برش زدن و پاره کردن لبه‌ی برگ‌هایی که بریده شده، سریع‌تر از بقیه قسمت‌ها قهوه‌ای می‌گردد . 


√ در پایان سفارش می‌گردد که برگ‌های کاهو را صحیح پیشین از سرو کردن ببرید تا از تغییر تحول رنگ و کاهش ویتامین‌های آن دوری شود . 




تعدادی 

ترفند بی آلایش برای جدید نگهداشتن کاهو در یخچال کاهوی سالادی بخصوص در حالتی که شسته و خرد شده باشد معمولاً به سرعت در یخچال فریزر پژمرده می شود . برای جدید نگهداشتن کاهو یا سبزی تناول کردن خوبتر هست به جای کیسه های پلاستیکی، آن ها را در پارچه در یخچال فریزر حفظ کنید . 


با 

این راه و روش از پژمرده شدن کاهو و سبزی خوردن در یخچال فریزر خودداری کنید: 

یکی از مواردی که باعث پژمردگی زودهنگام کاهو در یخچال فریزر می‌شود، رطوبت هست . پس خوبتر است پیش از بسته‌بندی کاهو و حفظ آن در فریزر از کم آب شدن بدون نقص برگ‌های آن اطمینان پیدا نمائید . برای این کار، بدون آنکه ناچار باشید برهه زمانی متعددی کاهو را در فضای بیرون از فریزر نگه دارید، می‌توانید یکسری ساعت آن را در کیسه‌های پلاستیکی دارای اسم و رسم به زیپ‌کیپ در سردخانه محافظت کنید، فارغ از آنکه در آن را بسته باشید . 


راه بهتر این هست که پس از شستن کاهو و سپس از این‌که آب آنان گرفته شد، کاهو را در یک دستمال حوله‌ای خشک بپیچید . بعد از آن آن را در کیسه پلاستیکی بگذارید . با این راه تازگی و تردی کاهو برای بازه دوران بیشتری مراقبت خواهد شد . 


راه 

نو نگهداشتن کاهو 

منش دیگر، این هست که تا پیش از فرارسیدن برهه زمانی مصرف کاهو، از شستن آن اجتناب نمایید . اما بازهم خوب تر است کاهو را در کیسه پلاستیکی عادی که خریداری کرده‌اید، در یخچال نگذارید . بلکه بعد از پیچیدن آن در دستمال حوله‌ای، آن را در کیسه‌های زیپ‌کیپ بگذارید و در آن را تماما ببندید . با این راه می توانید چهار تا پنج روز، کاهوی شسته نشده را در یخچال فریزر نگهداری نمائید . 


یک عدد دیگر از مواقعی که منجر از میان رفتن تازگی کاهو می‌شود، دمای بیش از حد سرد یا بیش از حد گرم سردخانه میباشد . یخ زدن برگ‌های کاهو، می‌تواند ظرف یکسری ساعت، کاهوی تازه شما را به کاهوی زرد و غیرقابل میل کردن تبدیل نماید . پس خوب تر می باشد چه کاهو را شسته باشید و چه نشسته در یخچال قرار داده باشید، آن را در قسمت‌های میانی یخچال یا این که کشوهای منحصر به فرد میوه مراقبت کنید و از قراردادن آن در بخش‌های بالایی یخچال، که معمولا برای نوشیدنی‌ها در نظر گرفته گردیده است، جلوگیری فرمایید . 


رویه 

جدید نگهداشتن کاهو 

تازه 

نگهداشتن کاهو با حوله حمام البته احتمال دارد تابحال حوله ی حمام را برای نو نگهداشتن کاهو امتحان نکرده باشید . کاهو و چه بسا کاهوی خرد شده درون حوله فراوان تازه تر در سردخانه تداوم می آورد . 


برای اینکار آغاز برگ های کاهو خرد کرده و آن‌گاه آنها را خوب بشویید . کاهو را در سبد بریزید و به خوبی تکان دهید تا آب طولانی تر ی آن گرفته شود . آن‌گاه یک حوله ی منزه را پهن نمائید و کاهوهای خرد شده را بر روی حوله کاملاً پخش نمایید و اجازه دهید به برهه زمانی یک ساعت آب آن‌ها بخوبی گرفته شود . 


رویه 

نو نگهداشتن کاهو 

درحال حاضر حوله مقداری نم دار گردیده و آب کاهو یا این که سبزی تناول کردن گرفته گردیده است؛ از کناره ی حوله آغاز به رول کردن آن کنید . برای آنکه کاهوهای خورد شده از لای حوله خارج نریزند به امداد دو عدد کش بالا و زیر حوله را ببندید . به حافظه داشته باشید که کاهو یا سبزی پیچیده شده در حوله بایستی در طبقه ی تحت فریزر محافظت شوند . به این ترتیب کاهوهای خرد شده برای تعدادی روز تر و نو درون یخچال فریزر استمرار می آورند . 


در این ترفند، حوله آب بیشتر ی کاهو یا این که سبزی تناول کردن را در خویش حفظ می نماید . به این ترتیب محفظه نیمه مرطوب و خنک برای صیفیجات برگ دار تولید می شود . بعلاوه، صیفیجات در یک لایه ی نازک بر روی حوله پهن شده و بر روی هم قرار نمی گیرند تا مبتلا گندیدگی شوند . از این شیوه تازه نگهداشتن کاهو برای مراقبت گونه های صیفیجات برگ دار و کرفس خرد شده نیز می توانید به کار گیری فرمائید . 




ترد 

و جدید نگهداشتن کاهو بسته بندی شده 1 . کاهو را از بسته بندی با اهمیت خارج فرمائید . بعضی از عرضه کنندگان برای حفظ رطوبت و تازگی کاهو و مراقبت از آن در برابر پوسیدگی و حاد شدن، کاهو را بسته بندی می‌کنند . پیشین از ذخیره کردن، نیاز است به کاهو طراوت تازه‌ای ببخشیم . 


2 . سینک یا این که یک کاسه تبارک را با آب سرد (از شیر آب) لبریز نمایید . 


3 . برگ‌ها را از مغز و ساقه کاهو انقطاع نمایید . بعد از قطع کردن برگ‌های کاهو از ساقه، آن‌ها را در حمام آب سرد برای 5 دقیقه قرار دهید . اگر کاهو شل و سست بود، می بایست آن را دوباره ترد و جدید فرمائید . 


4 . کاهو را برگ برگ کنید . برگ‌های کاهو را یک یکی از نیز انقطاع کرده و برای حذف آب طولانی تر دربین شیارهای برگ کاهو، آن‌ها را جنبش دهید . 


5 . برگ‌های کاهو را در سالاد اسپینر قرار دهید . در این مرحله نیاز دارید تا برگ‌های کاهو را در سالاد ساز اسپینر قرار دهید، دقت نمایید که دسته‌های برگ کاهو را محکم و فشرده در هم نباشد . ممکن است نیاز باشد چند دسته را یک‌سری بار در سالاد اسپینر قرار دهید . 


رویکرد 

نو نگهداشتن کاهو 

6 . دسته سالاد اسپینر را بچرخانید . با انجام این فعالیت آب مازاد از برگ‌های کاهو قطع گردیده و در محفظه پایینی دستگاه جمع خواهد شد . 


7 . برگ‌ها روی یک حوله آشپزخانه خشک بگذارید . برگ‌های کاهو رو در یک یا دو ردیف توده و انباشته کنید . آب درون محیط پایینی سالاد اسپینر را نیز بریزید . 


عمل را تا وقتی که تمام برگ‌های کاهو خشک شوند تکرار نمایید . شما هم‌چنین میتوانید از حوله کاغذی به جای حوله آشپزخانه به کارگیری کنید . 


8 . برگ کاهو را در حوله بپیچید . برگ‌های کاهو را در یک حوله بپیچید و بعد آن ها را داخل یک کیسه یخچال گران قدر قرار داده و رمز کیسه را محکم فرمائید . 


9 . بسته بندی را در کشو منحصربه‌فرد نو نگه داشتن یخچال فریزر قرار دهید . سپس از اینکه برگ‌های کاهو را بسته بندی کردید، آن‌ها را در کشوی منحصربه‌فرد فریزر که مواد را نو نگه می دارد (گاها با نام کشو میوه و سبزی نیز شناخته می‌شود) قرار دهید . میتوانید به اندازه نیاز برگ کاهو برداشته و با این کار حدود یک تا دو هفته کاهو را نو نگه دارید . 




روش 

جدید نگهداشتن کاهو 

نکاتی 

در خصوص نو نگهداشتن کاهو این رویکرد برای تقریبا عمده مدل‌های کاهو قابل به کارگیری است . درصورتی که چه بسته بندی سفت کاهو کله روغنی (butter lettuce) و کاهو سردسیری (iceberg lettuce) ممکن است، وقتی که کاهو به چهره دست نخورده و با ساقه‌اش ذخیره می‌شود، خوب تر باشد . برخی از فروشگاه‌ها کاهو کله روغنی (کاهوی بوستون) را با ریشه، برای حفظ تازگی و تازگی بیش از یک سری هفته، عرضه می‌نمایند . 


در شرای می‌خواهید کاهو را پیش از شستشو و در بسته بندی دارای اهمیت نگهداری کنید، درون آن را با حوله کاغذی بپوشانید . اگر ظرف و بسته بندی کاهو بلندمرتبه است، چند حوله کاغذی را در اواسط و کناره‌ها بگذارید . بعد بسته بندی را تا جایی که می توانید محکم فرمایید . 


در صورتی که به سالاد ساز اسپینر دسترسی ندارید، تنها کافیست کاهو را در سینک یا این که تشت آب به خیر و خوبی شسته و بعد از آن کاهوها را در یک سبد بلند به رخ عمودی برای یکسری ساعت قرار داده تا به خیر آب بیشتر آن‌ها خارج شود و بعد کاهوها را حرکت دهید تا باقی مانده آب هم از روی آن ها ریخته و آن‌گاه فعالیت بسته بندی را مثل آنچه در بالا ذکر شد انجام دهید . 


  • iranhfc iranhfc
  • ۰
  • ۰

بامیه سرشار از اسید فولیک، ویتامین هایA وC میباشد . همینطور منشاء نیکی از ویتامین های گروهB ، منیزیوم، پتاسیم و فیبر غذایی می باشد . 




بها 

غذایی نصف استکان بامیه پخته: 



25کالری دارد؛ پس کم کالری است . 


2 گرم فیبر دارد؛ منشاء خوبی از فیبر می‌باشد . 


460 واحد ویتامینA دارد؛ مرجع نیکی از ویتامینA است . 


130 میلی گرم ویتامینC داراست . 


50 میلی گرم کلسیم دارد؛ منبع خوب کلسیم که ضد پوکی استخوان هست . 


256میلی گرم پتاسیم دارد؛ که ضد فشار خون هست . 






اثرات 

مواد مغذی موجود در بامیه بر سلامتی بدن: 



1) فیبر مو جود در بامیه به محافظت قند خون کمک می کند؛ به‌این ترتیب که سرعت جذب قند را کاهش می دهد، پس برای افراد مبتلا به دیابت اثرگذار هست . 




2) موسیلاژ(یک جور فیبر) مو جود در بامیه به کلسترول طعام متصل شده و جذب آنرا کاهش می دهد . همینطور سبب دفع سموم از تن می شود . اثر بامیه درکاهش کلسترول خون، یکی از ویژگی ها فراوان موءثر این سبزی می‌باشد چون نظیر داروهای کاهنده کلسترول اثرات جانبی ندارد . 




3) بخش اعظمی از متخصصان معتقدند که عمده بیماری ها از روده آغاز می شوند . فیبر مو جود در بامیه با جذب آب کافی، از بروز یبوست خودداری کرده و ابتلا به بیماری هایی زیرا بواسیر و دیورتیکولیت* را بشدت کاهش می دهد . 


معمولاً برای افزایش حجم مدفوع و رفع یبوست،مصرف سبوس گندم سفارش می شود که امکان داراست دیواره روده را حساس کند . اما موسیلاژ مو جود در بامیه روده را نرم کرده و خروج مدفوع را راحت می سازد . 




4) اسید فولیک باعث کاهش هموسیستئین خون می شود که این ماده رگهای خونی را مسدود می کند . ویتامینC هم یکی از آنتی اکسیدان های کلیدی می باشد . در مجموع به علت دارا بودن این مواد مغذی و نیز فیبرهای محلول و املاح منجر پیشگیری از بیماری های قلبی نیز می شود . 




5) برای حفظ اثرات اثرگذار بامیه و آنزیمهای هضمی آن، بایستی آن را خیلی کم بپزید یعنی با حرارت کم یا این که با بخار ملایم پخته شود . برخی افراد بامیه را نپخته مصرف می کنند . اما اگر خواستید آن را سرخ کنید، از مقدار کمی روغن زیتون یا روغن گیاهی برای سرخ کردن آن به کارگیری کنید . 


راه اندازی فست فود


* دیورتیکولیت : التهاب دیورتیکول ها( کیسه های گرد فتق نظیر در دیواره مخاط روده بزرگ) میباشد که در اثر تجمع باکتری ها و بقیه محرک های داخل دیورتیکول ها تولید می شود و باعث درد، نفخ، تهوع، یبوست، اسهال و تب می شود . 

  • iranhfc iranhfc
  • ۰
  • ۰

پروتئین سوای چربی (Lean Protein) یک ماده مغذی حتمی برای بدن بشر هست . این ماده در انواع گوناگون گروه های مواد غذایی یافت می شود . همچنین، این شایسته ترین جور پروتئین برای شما محسوب می شود و دستکم میزان چربی را ارائه می نماید . 


پروتئین سوای چربی به طور معمول انرژی بیشتری در اختیار بدن شما قرار می دهد و در هر وعده در بین 50 تا 55 کالری و صرفا 1 تا 3 گرم چربی ارائه می نماید . 


تجهیزات فست فود


مصرف 

پروتئین سوای چربی چه طور از تن شما پشتیبانی می کند؟ 

پروتئین ماده حساس تشکیل دهنده بافت های عضلانی تن انسان است و پروتئین سوای چربی از بهترین مورد ها برای ایجاد این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های تن هست . 


پروتئین تشکیل و نوسازی اندام ها و کل عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد . 




پروتئین سوای چربی به لطف محتوای پروتئین فراوان و چربی اندک برای رژیم های غذایی کاهش وزن نیز ایده‌آل است . این ماده مغذی حس سیری را به خوبی تولید کرده و از هوس های غذایی که موجب پرخوری می شوند، پیشگیری می کند . 


این دسته از پروتئین به طور ویژه برای اشخاصی که ورزش می کنند و در پی رشد و افزایش بافت عضلانی جدید هستند، زیاد خوب میباشد . 




پروتئین بدون چربی بر رشد موی و ناخن ها و همینطور سلامت پوست شما مفید است . 


این ماده مغذی تولید شیره های گوارشی، هورمون ها، هموگلوبین، ویتامین ها، و آنزیم های مختلف که در واکنش های شیمیایی بدن شما مشغول میباشند را بهبود می بخشد . 


پروتئین سوای چربی برای تشکیل پادتن هایی که وظیفه رویا رویی با عفونت ها و مهاجمان فرنگی دیگر را در تن بر عهده دارند، ضروری است . 




دو جز تشکیل دهنده این دسته پروتئین دربرگیرنده میوزین و اکتین به انقباض های عضلانی امداد می کنند که قابلیت حرکت سلول ها را مهیا می کند . 


با مصرف پروتئین فارغ از چربی ذخایر انرژی با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می گیرد . 


این ماده مغذی اکسیژن و دی اکسید کربن را از شیوه جریان خون انتقال می دهد . 





رژیم پروتئین لاغری, میزان پروتئین در مواد غذایی عدس 

سرشار از فیبر، پتاسیم، منیزیم، فولات، آهن، منگنز، و مس است 



کدام 

مواد غذایی دربردارنده پروتئین فارغ از چربی هستند؟ 

در 

ادامه فهرستی از برخی مواد غذایی که منابع خیر برای پروتئین سوای چربی هستند، ارائه شده است: 



تخم 

مرغ 

تخم مرغ یک عدد از بهترین آیتم ها محسوب می شود چون سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضروری برای مغز میباشد . 


تخم مرغ فقط ماده غذایی می باشد که محتوای چربی (زرده) آن به طور بی نقص قابل جداسازی می‌باشد و سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است . سفیده تخم مرغ دربردارنده 11 درصد پروتئین و صفر درصد چربی می باشد . یک تخم مرغ بزرگ می تواند 6 گرم پروتئین و 78 کالری در اختیار شما قرار دهد . 35 درصد کالری این ماده غذایی از پروتئین سرچشمه می گیرد . 




گوشت 

گاو 

یک استیک کوچک 20 گرم پروتئین، و یک استیک مقدار میانگین ممکن است حاوی 50 گرم پروتئین باشد . روشی که شما استیک را تهیه و تنظیم می نمایید در این که چه میزان مواد مغذی در آن باقی می ماند، نقش داراست . خوب تر است استیک را در بیداد میکرد تهیه و تنظیم کرده یا این که کباب فرمائید تا بیشترین میزان محتوای پروتئین را در اختیار شما قرار دهد . 


درصورتی که قصد استعمال از روغن را دارید مثال های سالم نظیر نارگیل، آووکادو، و کنجد را تعیین فرمائید که رایحه و مزه دوچندان نیکی هم به گوشت می بخشند . 




مرغ 

و بوقلمون 

ماکیان نظیر مرغ و بوقلمون، مرجع زیاد خوبی برای پروتئین سوای چربی هستند و انتخاب به مراتب سالم‌تری نسبت به گوشت قرمز‌رنگ محسوب می شوند . نیز مرغ و هم بوقلمون دربردارنده پورین کمتر نسبت به گوشت قرمز‌رنگ میباشند . با اعتنا به محتوای اسید اوریک زیاد، پورین ها از عارضه ها حیاتی بیماری هایی مثل آرتریت می باشند . 


زمانی که مسئله پخت و پز مطرح می شود، تهیه طعام با مرغ و بوقلمون یک عدد از ساده‌ترین مورد هایی می باشد که در اختیار شما قرار دارااست . 





رژیم پروتئین لاغری, مقدار پروتئین در مواد غذایی پروتئین 

سوای چربی یک ماده مغذی اضطراری برای بدن بشر است 



ماهی 

و غذای دریایی 

این گوشت ها حاوی پروتئین سوای چربی هستند، گزینه هایی سالم محسوب می شوند و دوزهای بالا از مواد مغذی حتمی مانند اسیدهای چرب امگا-3 را نیز ارائه می کنند . 


ماهی تن زمانی که به رخ نو مصرف شود حاوی چربی های با کیفیت بالا می‌باشد . یک وعده از این ماهی می تواند 30 گرم پروتئین و 179 کالری در اختیار شما قرار دهد، در قوانینی که فقط یک درصد چربی دارد . پیشنهاد می شود همواره ماهی بدن تازه صید گردیده تعیین شود چون اشکال کنسروی حاوی نمک و مواد محافظ فراوان می باشند . 


میگو از کالری پاره ای برخوردار است، اما سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 می‌باشد . همچنین، آن ها دربردارنده مواد مغذی دیگر مثل سلنیم و ویتامین B12 می باشند . 




محصول ها 

لبنی 

افزون بر محتوای کلسیم و چربی کم، محصولات لبنی یکی دیگر از گزینه های عالی دیگر برای تامین پروتئین سوای چربی می باشند . 


یک فنجان شیر سوای چربی دربردارنده 8 .4 گرم پروتئین و تنها 0 .4 گرم چربی میباشد . 


پنیر کاتیج از آنجایی که منشاء حیوانی داراست حاوی پروتئین با کیفیت بالا می باشد . این مدل پنیر حاوی 12 درصد پروتئین و 4 درصد چربی میباشد . 


افزون بر این، پنیر کاتیج سرشار از مواد مغذی دیگر مانند سلنیم، فسفر، و ویتامین های B2 و B12 هست . 




عدس 


عدس سرشار از فیبر، پتاسیم، منیزیم، فولات، آهن، منگنز، و مس میباشد . 


یک فنجان عدس پخته 18 گرم پروتئین و 230 کالری در اختیار شما قرار می دهد . ادغام عدس با غلات نظیر برنج، برای کسب تعادل پروتئینی بدون نقص ایده خیر است، در شرایطی که اسید آمینه های حتمی و چربی اندک را مشتمل بر می شود . 


در صورتی‌که در سعی برای کاهش مصرف گوشت هستید، مصرف عدس را ارتقا دهید . البته به خاطر داشته باشید که پروتئین دریافتی از گوشت کیفیت بالاتری نسبت به منابع گیاهی داراست . 


  • iranhfc iranhfc
  • ۰
  • ۰

مواد 

اضطراری کدو حلوایی : یک و نیم کیلوگرم پیاز : ۳ عدد میانگین شکر : یک قاشق سوپ‌خوری زعفران ساییده‌شده 

: یک قاشق چای‌خوری سرپر آرد سفید : یک قاشق سوپ‌خوری نمک و فلفل : به اندازه ضروری روغن مایع 

سرخ‌کردنی : به مقدار ضروری برای سرخ‌کردن تخم‌مرغ : ۴ عدد شیوه تهیه و تنظیم آغاز پیازها را پوست کنده و پس از شستن، با رنده درشت، رنده کرده و کنار بگذارید . 

آن‌گاه 

در یک تابه گود پاره ای روغن بریزید و پیازهای رنده‌شده را به آن اضافه کنید و اذن دهید تا پیاز تفت داده شود . 

کدو حلوایی را شسته و پوست آن را با شمشیر بکنید، آن گاه آغاز به رنده‌کردن کنید . 

نکته: ‌برای آنکه رنده‌ کردن کدو راحت‌تر انجام شود، مقدمه آن را به تکه‌های درشت بریده و سپس رنده فرمائید . 

در ضمن برای رنده‌کردن، بهتر می‌باشد از رنده درشت استعمال نمائید . 

حالا 

کدوی رنده‌شده را به پیاز طولانی تر فرمائید و تر و تمیز ادغام کدو و پیاز را نیز بزنید تا در روغن تفت داده شده و آب آن کشیده شود . 

در این موقع، زعفران ساییده‌ گردیده و نمک و فلفل را هم طولانی تر نمائید و مواد را هم‌بزنید . 

آنگاه از آنکه آب مازاد ادغام تمام شد، شعله را خاموش کنید و ادغام را بگذارید تا کاملا سرد شود . 

تخم‌مرغ‌ها را در ظرف دیگری شکسته و با چنگال، عالی هم‌بزنید . 

بعد از آن به آن آرد اضافه بکنید و به هم‌زدن ادامه دهید . 

پس از آن، تخم‌مرغ‌ها را روی ادغام کدو و پیاز ریخته و با هم عالی ادغام کنید . 

درحال حاضر دیگر مایه کوکو فراهم شده می باشد . 

در 

یک تابه گود حدود نصف واحداندازه گیری روغن بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا داغ شود؛ بعد مایه کوکو 

را داخل تابه بریزید و با پشت قاشق تراز آن را صاف کنید و در تابه را بگذارید تا کوکو بپزد . 

آنگاه از عبور کرد حدود یک ربع، در تابه را بردارید و اذن دهید تا آب مازاد آن بخار شود . 

برای 

این منظور، بهتر می باشد یک‌سری شکاف کوچک روی کوکو ایجاد نمایید تا کوکو بهتر سرخ شود (علامت سرخ‌شدن کوکو، تغییر‌و تحول رنگ‌دادن بدور آن است) . 

راه اندازي فست فود

بعد 

از اینکه به دور کوکو تغییر و تحول رنگ پیدا کرد، سینی گردی – کمی بزرگ‌تر از دهانه تابه – را روی آن 

بگذارید و کوکو را برگردانید؛ بعد از آن کوکو را با همان روش، درون به عبارتی تابه یا این که تابه دیگری به به عبارتی میزان 

منتقل فرمایید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود؛ با این روش، کوکو به فیس درسته و مثل ته‌چین برمی‌گردد . 

نکته : در صورتیکه کوکو را در تابه دیگری برمی‌گردانید، ریختن پاره ای روغن در تابه را از خاطره نبرید . 

با 

به اینکه برگرداندن کوکو به رخ درسته – آن هم در دو تراز – کار چندان راحتی نیست، شما 

می توانید مانند بعضی از کوکوهای دیگر، آن را به رخ مثلثی یا هر شکل دیگری برش زده و هر کدام از برش‌ها را به چهره مستقل برگردانده و سرخ کنید . 

بازه زمانی 

لازم برای پخت این غذا، حدود یک ساعت هست که در یک ربع آخر بهتر می باشد از شعله پخش‌کن به کار گیری نمائید تا کوکو نسوزد . 

توجه: 

‌قبل از اینکه مایه را درون تابه بریزید، به طبع از داغ‌بودن روغن اطمینان پیدا نمایید تا کوکو به رخ درسته برگردانده شود . 

خط مش 

دیگر : برای پخت این کوکو، از داد میزد نیز می‌توان به کارگیری کرد؛ به این ترتیب که تابه‌ای با جور فلزی 

یا این که ظرف منحصربه‌فرد بیداد میکرد گزینش کرده و در طبقه اول داد میزد که حرارت آن پیش از این روی ۱۸۰ مرتبه سانتی‌گراد تنظیم گردیده است، به زمان ۴۵ دقیقه قرار دهید . 

پس از این مدت، شعله بالای بی داد می کرد را واضح نمایید و بگذارید تراز کوکو هم طلایی‌رنگ شود . 

به این ترتیب، فارغ از به کار گیری از سینی، هر دو مرحله کوکو سرخ شده و طلایی متمایل به قهوه‌ای می‌شود . 

براین اساس 

آن را می‌توانید در به عبارتی ظرف سرو کرده یا در ظرف دیگری قرارداده و پس از تزئین، از مهمانان‌تان پذیرایی فرمایید . 

  • iranhfc iranhfc
  • ۰
  • ۰

این ماوس خوشمزه از دو لایه شکلاتی و خامه‌ای تشکیل گردیده که هم دوچندان خوشمزه و همگی پسند می‌باشد و هم ظاهر شیکی دارااست که مناسب سرو کردن در میهمانی هاست . 

تجهیزات فست فود


مواد 

ضروری برای لایه سیاه: 

تخم 

مرغ (زرده): 3 عدد شکر: 

100 گرم شکلات 

سیاه: 150 گرم ژلاتین: 

3 قاشق چایخوری آب: 

یک چهارم پیمانه شیر: 

250 میلی لیتر خامه 

قنادی: 150 گرم مواد 

اضطراری برای لایه سفید: 

زرده 

تخم مرغ: 2 عدد شکر: 

75 گرم شکلات 

سفید: 100 گرم ژلاتین: 

2 قاشق چایخوری آب: 

3 قاشق سوپخوری شیر: 

150 میلی لیتر خامه 

قندی: 100 گرم گران‌قیمت 

موس 

طرز 

تهیه: 

برای آماده سازی این دسر از قالب های منحصر به فرد سیلیکونی به کار گیری می شود؛ قالب هایی که به چهره مت طرح دار و یار با قالب اساسی عرضه می شود . 

ابتدا لایه سپید را به این ترتیب فراهم فرمائید . زرده تخم مرغ، شکر و شیر را مخلوط کرده و روی بخار آب قرار دهید و تروتمیز نیز بزنید تا زرده های تخم مرغ از خامی در آید . 

ژلاتین را روی آب بپاشید و روی بخار آب و یا درون مایکروویو قرار دهید تا رقیق و واضح شود . 

آن‌گاه داخل ترکیب شیر و تخم مرغ بریزید . 

شکلات سفید را آب کرده درون مواد ریخته . 

در غایت با خامه قنادی که فرم داده اید ترکیب نمائید . 

ادغام فراهم را داخل قالب ریخته و در یخچال حداقل به بازه سه ساعت قرار دهید . 

آن گاه از فرم گیری بدون نقص این مواد، لایه سیاه را مثل لایه اولیه فراهم کرده، مت طرح دار داخل مخزن آن قرار دهید . 

مایه سیاه رنگ مهیا را روی آن بریزید به طوری که نیمی از حفره را لبریز کند . 

مواد مغزی یعنی لایه سفید رنگ آماده شده را از قالب قطع کرده و درون قالب مواد سیاه رنگ قرار داده و با سایر مواد روی آن را بپوشانید . 

قالب را به مقطع یک شبکه های عمومی در فریزر قرار داده و و روز سپس از سردخانه خارج نمائید و بلافاصله دسر را از قالب جدا فرمائید . 

در ظرف مطلوب قرار دهید . 

این دسر را می توان سپس از جدا کردن از قالب داخل یخچال محافظت نمود . 

در چهره تمایل می توانید با خامه شکلاتی و میوه تزئین فرمائید . 

نکته: 


قالب این دسر را می توانید با نام Buche و یا کد 90×250Tur از اسباب و اثاث قنادی های دارای اعتبار تنظیم فرمائید . 

  • iranhfc iranhfc
  • ۰
  • ۰

به گزارش مجموعه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز تصمیم داریم در این مطلب طریق تهیه قارچ سوخاری رستورانی خوشمزه به تعدادی رویه متنوع را برای شما شرح دهیم . قارچ سوخاری رستورانی که ماده با اهمیت آن قارچ می باشد، بعنوان یک عدد از پیش غذاهای خوشمزه و محبوب دنیا هم پا با فست فودها و سیب زمینی سرخ شده در رستوران ها سرو می شود . 


برای تهیه قارچ سوخاری رستورانی می بایست به نکات مهمی اعتنا کرد در غیر این صورت وخیم شده و مواد بدور آن از هم می پاشد . در ادامه "طرز تهیه قارچ سوخاری رستورانی" خوشمزه به چند خط مش مختلف و متنوع را برای شما آموزش می دهیم و شما طبق ذوق و سلیقه خود می توانید هر کدام را گزینش و آزمون کنید . 


شیوه 

تهیه و تنظیم قارچ سوخاری رستورانی خوشمزه مواد 

زمینه نیاز 

واحد اندازه گیری آرد سفید 300 

گرم قارچ تازه 4/1 

قاشق غذاخوری نمک 4/1 

قاشق غذاخوری بکینگ پودر 1 

پیمانه آب 2 

واحد اندازه گیری پودر پانکو یا پودرسوخاری نصف 

پیمانه نشاسته ذرت روش 

تهیه 

قارچ ها را منزه کرده و کنار می‌گذاریم . 

آرد سفید، نشاسته ذرت، بکینگ پودر، نمک، همه را در یک کاسه ریخته و آب را آهسته آهسته طولانی تر کرده، مخلوط می کنیم . غلظت خمیر بدست آمده از غلظت ماست بایستی مقداری عمده باشد . 

قارچ ها را با چنگال آغشته به خمیر می کنیم بعد از آن چنگال را بالا می گیریم تا مقدار مازاد آن درون ظرف بریزد . 

قارچ ها را آغشته به پودر سوخاری می کنیم . 

روغن را در ظرف گودی داغ می کنیم . 

یکی یک عدد قارچ ها را وارد روغن می‌کنیم زمانی نصفه سرخ شوند خارج می کنیم . 

قارچ های نصفه آماده را دوباره باطن روغن میریزیم و اگر ظرف کوچک بود چندین تا را با هم وارد روغن میکنیم و درانتظار می مانیم به رنگ مسئله نظرمان در بیایند . با این فعالیت کلیه قارچ ها به یک اندازه سرخ شده و موقع نوش جان کردن سرد نخواهند بود . 


نحوه 

تنظیم قارچ سوخاری رستورانی خوشمزه به چندین روش 

یکسری 

نکته دارای اهمیت در تهیه قارچ سوخاری رستورانی استفاده 

از قارچ های تر و تازه نشستن قارچ ها و منزه کردن آن ها با دستمال مرطوب . اما در شرای با این عمل از پاک شدن قارچ ها شک داشتیم باید آن گاه از تمیز کردن با دستمال و منزه کردن سیاهی روی آنها، قارچها را تک تک با آب شسته و فورا با دستمال خشک کنیم . در چهره شستن، قارچ ها آب جذب کرده و موقع سرخ کردن آبکی خواهند بود . 

حرارت تحت ظرف نباید بالا باشد زیرا منجر سرخ شدن خمیر به دور قارچ شده و میانه آن خام باقی خواهد ماند . 

نکات ذکر شده را باید در تمام روش هایی که در پایین اشاره خواهد شد، رعایت کرد . 


شیوه 

تهیه و تنظیم قارچ سوخاری رستورانی خوشمزه با پنیر پیتزا مواد 

مسئله نیاز 

کیلوگرم قارچ نمک 

2/1 قاشق چای خوری 1 

عدد تخم مرغ به 

میزان لازم آرد ذرت 1 

قاشق چایخوری شیر 2/1 

واحد اندازه گیری آرد سوخاری 2/1 

واحداندازه گیری پنیر پیتزا 2/1قاشق 

چای خوری پودر سیر روش 

تهیه و تنظیم قارچ سوخاری رستورانی خوشمزه به یک‌سری روش 

هم 

چنین از دست ندهید! 

دستور 

پخت قارچ سوخاری به یک سری خط مش خوشمزه طرز 

تهیه 

آن گاه از منزه کردن قارچ ها به روشی که در بالا اشاره شد به آن‌ها نمک می زنیم . 

قارچ ها را در آرد می غلتانیم . 

نمک، فلفل و پودر سیر و شیر را به تخم مرغ بیشتر کرده و هم می زنیم . 

قارچ ها را وارد مخلوط مهیا گردیده می کنیم . 

آدر سوخاری و پنیر را مخلوط می کنیم . 

قارچ ها را در ادغام آرد سوخاری و پنیر غلتانیده و فشار می‌دهیم تا تماما آغشته از پنیر و آرد سوخاری شود . 

روغن را برای داغ کردن در یک ظرف گود ریخته و روی شعله قرار می دهیم . 

قارچ ها را یک عدد یک عدد سرخ می کنیم صرفا می بایست توجه کنیم که نسوخته و ترد شوند . 

نکته! 

نباید از سرخ کن برای سرخ کردن قارچ ها به کارگیری کرد . 


روش 

تهیه و تنظیم قارچ سوخاری رستورانی خوشمزه به یکسری روش 

طرز 

تهیه قارچ سوخاری رستورانی خوشمزه با تخم مرغ مواد 

موضوع نیاز 

1کیلوگرم 

قارچ 1عدد 

تخم مرغ 1 

قاشق غذاخوری شیر 2/1قاشق 

چای خوری نمک 2/1پیمانه 

آرد سوخاری ادویه دار نحوه 

تهیه 

قارچ ها را پاک کرده و خشک می کنیم . 

تخم مرغ را با شیر و نمک هم می زنیم . 

قارچ ها را در مخلوط شیر و تخم مرغ انداخته بعد آغشته به پودر سوخاری کرده و در روغن داغ تا وقتی که رنگ آن متمایل به قهوه ای شود سرخ می کنیم . 

نکته! 

در این روش و رویکرد پیشین جهت پف کردن قارچ ها میتوان پاره ای ماء الشعیر به ادغام تخم مرغ و شیر اضافه کرد . 


شیوه 

تهیه و تنظیم قارچ سوخاری رستورانی خوشمزه به چند روش 

نحوه 

تهیه قارچ سوخاری خوشمزه زعفرانی مواد 

قضیه نیاز 

500 

گرم قارچ متوسط 1عدد 

تخم مرغ وعظ می کرد 

قاشق چایخوری زعفران دم کرده اندرزمیکرد 

قاشق مربا خوری آبلیمو 4 

قاشق غذاخوری ماست به 

مقدرا حتمی نمک و فلفل به 

مقدار حتمی آرد سوخاری ساده به 

اندازه لازم آرد سوخاری درشت روش 

راه اندازی فست فود

تهیه 

ماست 

و تخم مرغ را با نیز ادغام می کنیم آب لیمو، نمک، فلفل و زعفران را طولانی تر کرده و نیز می زنیم . 

آرد سوخاری بی آلایش را آرام آرام به مخلوط فراهم شده بیش تر می‌کنیم تا پاره ای غلیظ شود (نباید خیلی غلیظ شود) . 

قارچ های پاک و کم آب را داخل مخلوط ریخته،30 دقیقه حوصله میکنیم تا قارچها به خیر و خوبی مواد را به خود جذب کند . 

روغن را در ظرف گودال ریخته و داغ می کنیم . 

در ظرف دیگری آرد سوخاری درشت ریخته و قارچها را در آن غلتانیده و آن گاه سرخ می کنیم . 

قارچ های سرخ شده را روی یک دستمال جهت گرفته شدن روغن مازاد آن‌ها قرار می دهیم . 

نحوه 

تهیه قارچ سوخاری رستورانی خوشمزه به چند روش 

شیوه 

تنظیم قارچ سوخاری رستورانی شکم مالامال با پنیر خامه ای مواد 

زمینه نیاز 

2عدد 

پیازچه متوسط 250 

گرم پنیرخامه ای 4/1 

قاشق چایخوری پودر سیر و پودر فلفل قرمز نصف 

قاشق چایخوری نمک 20 

عدد قارچ 1 

واحداندازه گیری آرد 3 

عدد تخم مرغ آرد 

سوخاری به اندازه لازم طریق 

تهیه 

آنگاه ار منزه کردن قارچها، دنباله آن ها را از کلاهک قطع می کنیم طوری که قارچ آسیب نبیند . 

پنیر خامه ای، نمک، پودر فلفل و سیر و پیازچه های خرد گردیده را با هم ادغام می کنیم . 

باطن قارچ ها را با مواد پر می کنیم . 

در کاسه های غیر وابسته آرد، تخم مرغ و پودر سوخاری می ریزیم . 

قارچها را به ترتیب باطن آرد، بعد از آن تخم مرغ کرده و در غایت آغشته به پودر سوخاری می کنیم . 

جهت نشستن مواد روی قارچ ها 10 دقیقه حوصله می کنیم . 

برای پرهیز از بیرون زدن پنیر خامه ای به هنگام سرخ کردن، نیم ساعت قارچ ها را در یخچال فریزر می گذاریم تا محکم شود . 

قارچ ها را در روغن داغ تا زمانی که رنگ آن ها قهوه ای طلایی شود . سرخ می کنیم . 

قارچ ها را روی آبکش یا این که دستمال برای خروج روغن مازاد می گذاریم . 

شیوه 

تهیه و تنظیم قارچ سوخاری رستورانی خوشمزه به یکسری روش 

از قارچ سوخاری علاوه بر پیش خوراک می بضاعت و توان برای شیک کردن ظرف طعام به عنوان دورچین (ساید دیش) هم استفاده کرد . قارچ سوخاری با این‌که یک گونه پیش غذای ساده می باشد ولی بها فروش آن بالا هست . بنابراین این پیش غذای خوشمزه را میتوان به هر یک از رویه های گفته شده در بالا، با ارزش ارزانتر و بصورت تماما بهداشتی در خانه آماده کرده و با سس تارتار و یا این که کچاپ نوش جان کرد . در این مقاله نحوه تهیه قارچ سوخاری رستورانی خوشمزه به تعدادی شیوه برای دوستان گفته شد، امید‌است‌ که تنظیم کرده و از تناول کردن آن راضی و خشنود باشید . 

  • iranhfc iranhfc